lunes, 1 de abril de 2013

La educación emocional nos enseña a gestionar los sentimientos, las habilidades y los valores / Emotional education teaches us to manage feelings, skills and values.

Hoy, comparto con vosotros una entrevista realizada a diferentes expertos en educación emocional, entre ellos Esther García, coordinadora del postgrado de educación emocional de la UB, donde se habla sobre la importancia de la misma en el desarrollo de la persona.

http://www.rtve.es/alacarta/videos/para-todos-la-2/para-todos-2-20-03-13/1727556/

Deseo que sea de vuestro interés.
Un abrazo,
Irene

Today, I share with you an interview with different emotional education experts, including Esther Garcia, coordinator of graduate education emotional (Barcelona University) which speaks about the importance of it in the development of the person.
http://www.rtve.es/alacarta/videos/para-todos-la-2/para-todos-2-20-03-13/1727556/

I hope that is of your interest.
A hug,
Irene

1 comentario:

  1. M'agradaria comentar alguns conceptes que apareixen a l'entrevista, com ara la necessitat d'una eduació emocional de la mateixa manera que els estudiants ja rebem la resta d'aprenentatges. S'ha de tenir molt present la gran influència de les emocions en la persona, fins i tot en la seva salut, i per tant defensar la necessitat d'una estimulació de la intel·ligència emocional dels alumnes. Si hi ha alguna cosa comuna en totes les persones (nens, adolescents i adults) són totes aquestes pors, sentiments, etc., que ens acompanyen al llarg de la nostra vida: aleshores, per què no els hi donem la importància que mereixen? Treballar la intel·ligència emocional no solament repercuteix en la persona, en la confiança en un mateix, sinó que també ens ajuda a saber cooperar, treballar en equip, gestionar conflictes, a ser més empàtic i patir menys estrés. És lògic pensar, doncs, que s'hauria d'ensenyar des de ben petits fins a un cop ens trobem en l'àmbit laboral. La comunicació, la convivència i la complementació entre persones són essencialment mogudes per les emocions, i per tant cal controlar primer aquestes. A partir del treball de les emocions pròpies es desenvoluparan o reforçaran totes aquestes habilitats que se'n deriven. El punt de partida és tant simple com la verbalització de com ens sentim en les diferents situacions que se'ns presenten al llarg d'un dia, o de la vida: des de les sensacions més desagradables fins les més positives.

    Mariona Ruiz Peris (1r batxillerat C)

    ResponderEliminar